سئو سايت به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو (Search Engine Optimization) است. يك استراتژي سئو شامل فرآيندي مي شود كه در آن صفحات سايت شما به گونه اي بهينه سازي مي شوند كه در نتايج جستجوي گوگل و ساير موتور هاي جستجو در جايگاه بالاتري قرار بگيرند. تمركز سئو و بهينه سازي سايت روي بهبود رنك شما در سرچ هاي ارگانيك (غير پولي) است. پس اگر شما صاحب يك وب سايت هستيد و مي خواهيد سايت شما ترافيك يا بازديد بيشتري داشته باشد، بايد سئو سايت را در برنامه كاري خود قرار دهيد. در ادامه برخي از اصول سئو را به بياني ساده توضيح مي دهيم.
اصول سئو بر اساس الگوريتم گوگل است
اينكه هر سايتي در چه جايگاهي قرار بگيرد توسط الگوريتم گوگل تعيين مي شود. اگرچه هيچ كس نمي داند الگوريتم گوگل دقيقا چگونه كار مي كند، امّا سال ها تجربه سئو كارها باعث ايجاد اصول سئو شده كه اين اصول مي توانيد كاري كنيد كه الگوريتم گوگل را نسبت به سايت خود راضي نگه داريد. اصول سئو يا استراتژي سئو به دو دسته كلي زير تقسيم مي شود:
سئو داخلي (On-page SEO)
بخشي از رنك وب سايت شما توسط فاكتورهاي سئو داخلي تعيين مي شود. فاكتورهاي سئو داخلي تمام مواردي هستند كه داخل سايت شما وجود دارند و روي رنك شما تاثير دارند. سئو داخلي به طور كلي شامل دو دسته مسائل فني سايت و مسائل محتوايي سايت مي شود.
فاكتورهاي سئو فني:
- بهينه بودن سرعت سايت
- قابل درك بودن سايت براي موتورهاي جستجو (با استفاده از فايل robots.txt و متا تگ ها)
- نداشتن لينك هاي شكسته
- گيج نكردن ربات هاي موتورهاي جستجو با محتواي تكراري
- امن بودن (استفاده از HTTPS)
- استفاده از Structured Data
- تعريف سايت مپ
- و غيره
فاكتورهاي سئو محتوا:
- تغيير و بهبود محتواي قديمي
- دسته بندي هاي مرتب و منظم
- داشتن ساختار مناسب براي لينك هاي داخلي
- توليد محتواي ارزشمند و كاربر پسند
- و غيره
سئو خارجي (Off-page SEO)
علاوه بر تمامي فاكتورهاي سئو داخلي و مواردي كه داخل سايت شما هستند، فاكتورهاي سئو خارجي نيز روي سئو سايت شما تاثير دارند. به طور كلي، فاكتورهاي سئو خارجي شامل تمامي مواردي مي شوند كه از خارج سايت شما روي رنك شما تاثير مي گذارند. لينك هايي كه از ساير سايت ها دريافت مي كنيد، فعاليت شما در شبكه هاي اجتماعي و هر گونه فعاليت تبليغاتي و بازاريابي ديگر خارج از وب سايت شما در دسته فاكتورهاي سئو خارجي قرار مي گيرند.
از آن جايي كه بسياري از فاكتورهاي سئو خارجي به بازخورد ديگران بر مي گردد، تاثير گذاري روي آن ها ممكن است براي شما سخت باشد. در يك استراتژي سئو سايت، تعداد و كيفيت بك لينك هاي سايت جزو مهم ترين فاكتورها هستند و در سئو خارجي نيز بخش عمده را تشكيل مي دهند. هرچه لينك هايي كه دريافت مي كنيد با كيفيت تر، مرتبط تر و بيشتر باشند، رتبه سايت شما در گوگل بهتر مي شود.
مسئله ديگري كه جزو فاكتورهاي خارجي سئو و بهينه سازي سايت محسوب مي شود، ميزان رقابت در حوزه كاري مدنظر شما است. هرچه رقابت در يك حوزه بيشتر باشد، رتبه خوب گرفتن در گوگل سخت تر خواهد بود. در نتيجه، ميزان رقابت نيز يكي از فاكتورهايي است كه روي رتبه سايت شما تاثير خواهد داشت.
نتيجه گيري
بهترين استراتژي و بهترين نگاه به سئو سايت، ديد كلي است. ديد كلي به سئو يعني هدف اصلي شما اين است كه وب سايت شما از تمامي جهات بهترين باشد. سعي نكنيد گوگل را گول بزنيد و در عوض از يك استراتژي سئو اصولي و بلند مدت استفاده كنيد. اگر سايت شما با كيفيت باشد، گوگل خودش رنك خوب را دو دستي تقديم شما مي كند!
اگر مايليد كار سئو و بهينه سازي سايت خود را به يك شركت حرفه اي سئو در مشهد بسپاريد، مي توانيد همين حالا با كارشناسان تيم تاپ سئو ارتباط برقرار كنيد. تاپ سئو با داشتن علم روز و تخصص بالا در زمينه سئو سايت ارائه دهنده خدمات سئو در مشهد و ساير شهر هاي ايران است كه با سابقه اي درخشان مي تواند كسب و كار شما را با كمك يك استراتژي اصولي سئو متحول كند.
- سه شنبه ۰۵ شهریور ۹۸ | ۱۰:۰۵
- ۲۰ بازديد
- ۰ نظر